2008-2009

Vuosikokous 30.10.2008

- Yhdistyksen vuosikokous pidettiin 30.10.2008 OP:n Imatrankosken konttorin kokoustilassa. Paikalla oli 26 jäsentä.

- Hallituksen puheenjohtajaksi valittiin Lauri Häyhä.

- Hallituksessa jatkavat varsinaisina jäseninä Taisto Kapanen, Pertti Värri ja Janne Gröhn. Erovuoroisten tilalle valittiin Tarja Kanerva, Jukka Kemppinen ja Kari Penttinen.

- Varajäseniksi valittiin Pirjo Halonen ja Toini Nevalainen.

- Tilintarkastajiksi valittiin Kaarlo Kainulainen ja Eero Majuri sekä varalle Pirkko Pajari ja Anneli Hynynen.

Hallituksen järjestäytymiskokous 30.10.2008

- Yhdistyksen varapuheenjohtajaksi valittiin Jukka Kemppinen.

- Rahastonhoitajaksi valittiin Toini Nevalainen.

- Sihteeriksi valittiin Tarja Kanerva.

- Tiedottajaksi valittiin Janne Gröhn.

- Huvitoimikuntaan valittiin Annikki Peltonen, Liisa Miettinen ja Marja Heikkilä.

- Saunatoimikuntaan valittiin Taisto Kapanen, Kari Penttinen ja Veikko Varis.

- Emäntätoimikuntaan valittiin Liisa Pellinen, Pirjo Halonen ja Airi Varis.

Toiminta uintikaudella 2008-2009

Uintikausi aloitettiin 21.9.2008 ja lopetettiin 22.5.2009. Sauna oli avoinna helmi- ja maaliskuussa myös lauantaisin.

Sauna lämpeni kauden aikana 301 kertaa. Käyntejä oli yhteensä 25 465 kpl. Eniten kävijöitä päivää kohden oli 145 henkeä.

Sauna oli avoinna jäsenistölle myös kesäaikaan jolloin se pidettiin auki talkoovoimin. Kesällä sauna lämpeni 90 kertaa.

Saunaa vuokrattiin jäsenistölle ja ulkopuolisille ryhmille 26 kertaa.

Toimintakauden lopulla jäsenlistalla oli jäsenmaksun maksaneita 756, joista ainaisjäseniä 57 ja vapaajäseniä 2.

Jäsenistöllä oli käytössä talven ajan saunan edustalla 25 metrin uimarata. Lämmin pukukoppi ja avainvuokraus mahdollistivat uimisen myös aukioloaikojen ulkopuolella.

Yhdistyksen Internet-sivut toimivat osoitteessa www.imatrantalviuimarit.fi.  Sivujen ylläpidosta vastasivat Janne Gröhn ja varalla Tarja Kanerva.

Ajankohtaisista asioista ja tapahtumista tiedotettiin saunan ilmoitustaululla, Uutisvuoksen seurapalstalla ja nettisivuilla

Uintitoiminnan lisäksi oli monenlaisia muita tapahtumia:

- Syyskauden avajaiset pidettiin 20.09.2008. Karaokea laulettiin ja nautiskeltiin Sinisopan soppatykistä lohikeittoa. Paikalla oli 100 henkilöä.

- Kuutamouintia harrastettiin kauden aikana kahdesti 17.10.2008 mukana 57 uimaria sekä 13.2.2009 mukana 66 uimaria.

- Pikkujouluja vietettiin 29.11.2008 ravintola Kuusenkorvassa. Mukana oli 86 juhlijaa. Tiernapojat esiintyivät ja esiintymässä olivat myös yhdistyksemme vahvistettu huvitoimikunta.

- Joulusauna ja hartaushetki vietettiin perinteisesti saunalla 24.12.2008 Pekka Rainion johdolla. Tilaisuuteen osallistui 56 jäsentä.

- Uudenvuoden vastaanottajaisiin keskiyöllä osallistui 55 uimaria.

- Yhdistyksen voimainponnistus oli avantouinnin SM-kisojen järjestäminen 6. – 8.2.2009.

Toimikuntaan kuuluivat:

Pertti Värri, kilpailunjohtaja

Jukka Kemppinen, apulaiskilpailunjohtaja

Pirkko Pajari, sihteeri

Tarja Kanerva, rahastonhoitaja

Janne Gröhn, tiedottaja

V-P Vahvaselkä, lehdistötiedottaja

Mari Heikkilä, kisakanslia

Liisa Miettinen, kisakanslia

Martti Räikkönen, järjestys ja liikenne

Taisto Kapanen, norppa- ja kuuttiuinti

Tarja Mylläri, kisaravintola

Lisäksi kisaviikonloppuna oli mukana talkoolaisia n. 170, joista valtaosa oli omasta yhdistyksestä.

Yhdistyksemme toimi vastuullisena järjestäjänä ja tukena oli Suomen Latu sekä Imatran kaupunki. Etelä-Karjalan Matkailu oli mukana ulkomaan markkinoinnissa ja Imatran Seudun Kehitysyhtiö majoitusvarauksien vastaanottajana. Tapahtuma oli kaupunkimme suurin urheilutapahtuma koko vuonna.

Uintisuorituksia kertyi yhteensä 1262.  Kilpasarjoissa ui 665, norpissa 136, kuuteissa 173 ja viesteissä 62 joukkuetta. Perjantain vapaauintiviesteissä oli 10 joukkuetta.

Ulkomaisia uimareita kertyi 42 kahdeksasta eri maasta.  Kisoja ennen alkoi kansainvälinen lama, joka karsi paljon ulkomaisten osallistujien määrää. Se vaikeutti myös sponsoreiden hankintaa.

Varsinaisen kisatapahtuman lisäksi järjestettiin Imatran Kylpylässä ohjelmallinen gaalailta, johon osallistui yli 400 henkilöä.

Kisatapahtuma sekä iloiset karjalaiset talkoolaiset saivat jälkeenpäin paljon myönteistä palautetta osallistujilta. Taloudellisesti ylsimme myös plussalle.

Omia jäseniä SM-kilpailuun osallistui 72 sekä viestijoukkueita 3. Pronssimitalit saivat Siru Järvenreuna, Anne Juopperi ja Tapani Pohjalainen. Viestijoukkue 150 – 200 v. sai myös pronssia. Siinä uivat Tapanin lisäksi Taina Karvinen, Markku Mustonen ja Juha Wallenius. Yhdistyksemme sai myös kiertopalkinnoksi Laurin maljan, jonka saa seura, joka saa eniten uimareita osallistumaan eri sarjoihin.

- Pilkkikilpailut pidettiin 7.3.2009. Pilkkijöitä ja kannustajia oli paikalla yhteensä 46. Miesten sarjan voitti Olavi Väisänen ja naisten sarjan Lyyli Vepsäläinen. Nuorten sarjassa Veronika Rissanen voitti toisen osallistujan Hilppa Huusmanin.

- Teatteriretki tehtiin Kouvolaan 14.3.2009. Esitys ”Opaali on timantti” keräsi 29 teatterin ystävää.

- Toimihenkilöille ja kauden saunamajureille järjestettiin 16.5.2009 ruokaretki Tynkkylän Lomaniemeen, yhteensä 70 henkilöä oli mukana.

- Kevätkauden päättäjäiset pidettiin 29.5.2009 Vanhassa Wirvelissä.

Tilaisuudessa oli mukana 53 juhlijaa. Ohjelmassa oli huvitoimikunnan ja avustajien esityksiä sekä Janne Gröhn veti karaokea.

-Heinolan löylynheiton MM-kilpailuissa 6. –  8.08.2009 yhdistyksemme jäseniä oli edustettuina. Tiina Mustonen (5.), Markku Mustonen, Esko Riipinen (5.) Reijo Juopperi, Ossi Häyhä, Isto Rautiainen ja Ismo Häyhä.